De eerste weken Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van lindavandingen - WaarBenJij.nu De eerste weken Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van lindavandingen - WaarBenJij.nu

De eerste weken Bali

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Aangezien ik nu toch al bijna een maand ben, werd het wel eens tijd voor een update voor de liefhebbers. Ik ben hier nu al aardig gewend, maar dat was een maand geleden wel anders.

Nadat het vliegtuig was geland in Denpasar begonnen de eerste indrukken al op me af te komen. Van alle gekke taxichaffeurs op het vliegveld tot aan het levensgevaarlijke verkeer hier. We werden van het vliegveld opgehaald door de jongens van YPI, en gelijk naar mijn appartementje gebracht. Ik was best verbaasd over hoe netjes het appartement was, natuurlijk is alles ouderwets, maar het was er niet minder schoon dan mijn kamertje in Groningen. Ik woon boven een Balinese familie, die hier nog 3 andere appartementen verhuren aan studenten. De familie helpt me gelukkig altijd als ik iets nodig heb. Bij het installeren van mijn indonessische nummer en de eerste prepaid-stroom-opwaardering had ik ze zeker wel even nodig,

De eerste week nog lekker genoten van mijn vrije dagen en veel rond getourd naar plaatsjes in de buurt op de scooter. Veel gebruik gemaakt van de scooter, aangezien een volle tank hier ongeveer 1,50 euro kost. Vooral veel verdwaald de eerste paar dagen, maar met behulp van Google Maps altijd weer de weg teruggevonden en een ervaring rijker. Het scooter rijden leek me heel eng, in Nederland was het al niet mijn ding, en daar reed ik nog niet eens links en zonder regels in het verkeer. Na een uurtje rijden was ongeveer al mijn angst wel weg, gewoon voorzichtig blijven rijden en voor de rest alle duizend andere scooters volgen.

Op 9 februari was het zover, mijn eerste stagedag bij Sobek. Eerst maar even een voorstel rondje in het bedrijf. Zo ongeveer 40 handjes verder werd ik door de eigenaren in de auto meegenomen naar een evenement in Ubud. Hier hadden ze bij het eindpunt van het raften een feest georganiseerd om Chinese reisbureaus kennis te laten maken met Sobek. Sobek is een groot rafting bedrijf op Bali, maar door het stijgende toerisme zijn er ondertussen veel concurrenten. Wanneer toeristen aan hun reisbureaus vragen bij welk bedrijf je het beste kunt raften, vertellen ze dat er geen verschillen zijn tussen de bedrijven behalve de prijs, wat natuurlijk niet zo is. Sobek heeft een safety record van 100%, en bieden veel faciliteiten aan zoals een lunch en medische verzekering tijdens het raften, wat sommige anderen niet doen.
Ik heb al een planning gekregen voor mijn hele stageperiode, zo weet ik altijd waar ik aan toe ben. Ik heb veel leuke collega´s hier, maar veel zijn verlegen en spreken slecht engels.
Om het bedrijf te leren kennen moet je natuurlijk de producten even uittesten. De eerste week op 2 verschillende rivieren gaan raften en dat beviel me prima!
Mijn derde stageweek is nu alweer begonnen. In de tweede week helaas 3 dagen met koorts op bed gelegen..

In de weekenden vooral veel leuke dingen doen en zoveel mogelijk van het eiland proberen te zien. Het weer is de laatste tijd heel slecht. Het is hier regenseizoen en dat is ook te merken.. De eerste week alleen maar zon, en de laatste weken alleen maar regen, onweer en bewolking.

Ik ben tot nu toe al gewend aan de meeste dingen op Bali. Het klimaat, de mensen, de omgeving en de cultuur kon ik snel aan wennen. Ook al blijf ik me elke dag weer verbazen over hoe bijzonder sommige dingen hier zijn. Op stage zal ik de komende weken nog mijn weg moeten vinden, maar dat zal wel goed komen.

Het begint hier nu al een beetje als thuis te voelen, maar dan mooier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Stage op Bali

/

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2015

De eerste weken Bali

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 1032

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 12 Juli 2015

Stage op Bali

Landen bezocht: